Mobok

nanoweb kép

A zombik gyakran csoportokban jelennek meg. A zombik kifejezetten a játékost támadják meg, egyenesen felé haladva, figyelmen kívül hagyva a szirteket, vagy egyéb veszélyeket. Ha akadályhoz érnek, ugrással próbálnak túljutni rajta, ami érdekes viselkedést okoz olyan magaslatoknál, ahova így nem tudnak felmászni (például: folyamatos ugrálás). A vizet se kerülik ki.

Akár a csontvázak, a zombik hajnalban lángra gyúlnak (a napfény miatt), azonban vízben nem gyulladnak meg. A zombik éjszaka vagy viharok idején megtalálhatóak a felszínen is. A felszín alatti sötét helyeken (barlangokban) szinte mindig fellelhetőek. Az 1.2.3 óta a zombik képesek megölni a falusiakat is.

Érdekesség: ha a zombi sisakot visel, nem ég le a napon.

 

 

Enderman.png A bevégzők (enderman) mindaddig békések míg rá nem nézel, amikor ez megtörtént lefagynak, ha megfordulsz elkezdenek feléd futni és támadni. Mivel a bevégzők nem látnak át az Üvegen, (A Creeperhez hasonlóan) és 3 blokk magasak, megfelelő védelem, ha a házad emeletenként 3 blokk magasra (azaz, 2 blokk belső tér, a 3. a tető) építed és az ablakod fedd be üveggel, így a bevégzőnek esélye sincs a bejutásra. Ha valami útjukat állja, vagy esetleg elég messze vannak teleportálnak feléd, másodpercenként egyszer.  Jelenleg a játékban lévő majdnem az összes blokkot felbírják venni. Ha a játékos tököt visel a fején, a Bevégző nem támadja meg. Kreatív módban nem támad meg akkor sem, ha ránézel, viszont ha megütöd, elkezd remegni és (ha kicsit jobban megnézzük) "vicsorogni".

 

 

Spider.png A pók az egyetlen olyan mob, amely fel tud mászni a falra. Nappal semleges,

(vagyis nem támad meg) de éjszaka agresszív. Van ennek a mobnak egy másik fajtája is a bányapók, amely ha megcsíp akkor 1,5 másodpercenként 0,5 élet megy le. Ez 10 másodpercig van.

 

 

Ha egy falusit megöl egy zombi, akkor a falusi is zombivá válik. Ezt az újítást az 1.4-ben vezették be. Ha például egy faluban voltál, akkor láthattad, hogy a falusiak a sötétben visszahúzódtak a lakásukba és bezárták az ajtót. Ha régebben beengedtél egy zombit egy falusi lakásába, akkor a falusit megölte a zombi, de nem változott zombivá.  De most már zombivá változhat a falusi is. Ezért előfordulhat ha mész egy barlangban és hallod a zombi morgását, akkor egy fertőzött falusi akar téged megölni.

 

 

Több féle macska létezik a minecraftban: tuxedo, cirmos és sziámi. A cirmos a leggyakoribb, a tuxedo kevésbé, a sziámi a legritkább. A macskákat   le lehet ültetni (hogy ne kövessen), szaporítani. A macskák követik a játékost, ha túl messze van a játékos tőlük, esetleg felmászott valahova, akkor odateleportálódnak. A farkasokkal ellenben nem támadják meg azt a mobot, amit a játékos megtámadott, de hasznosak, mert a creeperek félnek tőlük, és úgy, mint a párducok, ők is megtámadják a csirkéket. Ha véletlenül megütnénk őket (megsérülnek), a farkuk jelzi, hogy milyen az állapotuk: ha nagyon fent van a farkuk akkor egészségesek, ha pedig megsérülnek, egyre lejjebb áll a farkuk, ugyanúgy, mint a kutyáknak. Hogy meggyógyítsuk őket, adjunk nekik nyers halat. Az eséstől nem sebződnek, úgymondva "talpra esnek".

 

 

Creeper.png

A creeper léptei hallhatóak, ha földön vagy füvön jár, minden más esetben hangtalan, addig, amíg megsérül. Ha meglát egy játékost, arccal felé fordul, és üldözőbe veszi. Majd, ha egy blokk közel jut hozzá, a creeper egy hangosat sziszeg, majd 1.5 másodperc múlva felrobban. Ha megölöd, mielőtt elkezdené, vagy befejezné a visszaszámlálást, vagy kimész a robbanás hatósugarából(3-4 blokk), elkerülöd azt. Ilyenkor a creeper abbahagyja a sziszegést és visszaállítja az időzítőjét. Ez a művelet addig tart, ameddig el tudott számolni, tehát ha 1-ig jutott, akkor 1 másodpercig tart, amíg "lenyugszik".

Akkor is felrobbanhat, ha a játékost tőle egy 1 blokk vastag fal választja el , amin át tud látni, és mindketten a fal mellett állnak. Ilyen falak, a kerítések vagy a 2 blokk magas falak, amiken átlát, ha felugrik. A creeper nem lát át az üvegen, így nem robban fel, viszont hasonlóan a többi ellenséges mobhoz tudja, hogy a célpontja ott van és továbbra is üldözni fogja. Mivel a creeperek nem égnek el a napfénytől, meglehet, hogy az ajtónál várakoznak, hogyha a játékos előlük egy bevédett helyre menekül, hogy felrobbantsák, ha esetleg kimerészkedik. Az 1.2.3-as frissítés óta fejlesztették a creeper intelligenciáját. Ha építesz magad körül egy 3 blokk magas falat, akkor a creeper megpróbál a legmegközelíthetőbb úton átmászni. Ha nincsenek blokkok, amikre felugrálva megközelíthet, akkor megkeresi a legérzékenyebb pontot a falon, és ott robban fel.

 

 

SkeletonOO.png

Ha egy csontváz felfedez egy játékost(és van is esélye nyíllal megsebezni), közepes pontossággal kezd lőni felé nyilakat. Az, hogy merre céloz, az viszont függ attól, hogy mennyi sebzést szenvedett el: a fejre céloz teljes életerőnél, és a törzsre, ha már megsebezték. Lehetőség szerint jobbjuk felé haladnak, és folyamatosan ugrálnak, ezáltal nehezebb ellenfelekké válnak. Ez a viselkedés barlangokban gyakran azt eredményezi, hogy kis mélyedésekbe szorulnak, ahol nem képesek mozogni. Lövéseik egy ív mentén mozognak, ami miatt a nyilak néha a mennyezetbe fúródnak. Ha a csontvázak 2 blokk magas térben vannak, majdhogynem soha nem képesek megütni a játékost, amíg az nincs nagyon közel.

Ha egy csontváz nyila eltalál egy másik agresszív mobot, ez a mob megtámadja a csontvázat, ugyanúgy, ahogy a játékost; a creeperek fel is robbanhatnak. A csontváz ugyanakkor továbbra is a játékost támadja mindaddig, amíg nem sebzi meg egy másik mob. Röviden, a mobok mindig az utolsó olyan mobot (beleértve a játékost) támadják meg, amelyik megsebezte őket.Ha egy csontváz megöl egy creepert, a creeper egy zenelemezt fog dobni.

 

 

375KB A Végzet sárkány kizárólag a Végben, ott is csak egy alkalommal termő, erős főnök mob. Megölése fáradságos és hosszú időbe telik, mivel az obszidiántornyok tetején lévő végzetkristályok folyamatosan gyógyítják, ha a közelükbe ér. Ennek alapján először közel az összes kristályt meg kell semmisíteni, hogy egyáltalán megsebezhessük. Megölése a halálon kívül az egyetlen kijutási mód a Végből.Egy idézési módja a megfelelő szörnyidézővel való idézés,a sárkánytojásból nem kel ki.

 

 

Ghast.png

Az alvilágban élő agresszív mob. Ha meglát tűzgolyókat lő feléd, ami meggyújtja a körülötted lévő alvilágkövet.(netehrrack) Nagyon veszélyes, mivel lebeg, így karddal legtöbbször nem lehet megölni, hanem le kell lőni íjjal. A tűzgolyóját visszaütve ha a szellemet eltaláljuk, megölhetjük. Vinnyogó, szinte síró hangot hallat. Az 1.1-es verzióban mobspawnoló tojással előhívható.

Kinézete egy nagy fehér kocka amelyből karok nőnek ki.

 

 

WitchGrass.png

A Boszorkányok megjelenése hasonló a falusiakhoz, de a boszorkányok fejükön kalapot, lila és zöld színű ruhát, alatta pedig barna nadrágot viselnek. Nagy orruk van, melyen található egy szemölcs. A szeme lila(levendula) színű.

Amikor egy boszorkány meghal, dobhat Üvegpalackot, Izzókőport, Puskaport, Vöröskőport, Pókszemet, Botot, és Cukrot.

 

 

 

A wither csontváz jelenleg az Alvilági erődökben terem,vagy a wither teremti őket. Jelenleg ezeket dobja:Kovakő,csont,szén,kőkard,koponya. Néha láthatunk a közelében normál csontvázat is. Szintén a wither teremti. 2 és fél block magas,kőkardot visel,és tiszta fekete.

Érdekesség

Ha fejet akartok szerezni tőle, több mint 30 wither csontvázat kell megölnötök hozzá.

 

 

Semleges mobok

 

 

A malacok a normál világ tájit róják, 3-4-es csoportokban és ha akadályba ütköznek, ugrással próbálnak túljutni rajta. Egyáltalán nem kerülik a vizet és fel-le mozogva a felszínen maradnak, ha éppen fürdőt vesznek.

A jobb gombbal rá klikkelsz egy malacra, miközben egy nyereg van kiválasztva, akkor a nyereg rákerül a malacra. Így már meglovagolható, bár a mozgását csak az 1.3-as(vagy annál újabb)verzióban tudod irányítani egy horgászbotra kötött répával. Egy malacot meglovagolva leesni egy szirtről az egyik érdekes, nehezebben véghez vihető mérföldkő.

 

 

A bárányok passzív mobok amiket meg lehet nyírni ollóval, (vagy szimplán megölni) hogy gyapjút kapjunk. Megfesthetők festékekkel, hogy színes gyapjút kapjunk nyíráskor. A bárányoknak 16 színe lehetséges, ebből a fehér, a fekete, a szürke, a világosszürke, a barna és a rózsaszínű természetesen is előfordulhat.

 

 

Cow.png A tehenek csoportosan is megjelenhetnek, egy csoportban 4-8 darab lehet belőlük. Ha leesnek egy magasabb helyről sebződnek. A vízben nem fulladnak meg hanem a víz tetején lebegnek. Tejet lehet kinyerni belőlük ha jobb egér gombal a rájuk kattintunk egy vödörrel. 1.8 óta, mint minden más passzív mob, elfutnak, ha valaki megtámadja őket.

 

 

Mooshroom.png A Gombatehenek olyan tehenek amelyek Gombasziget biomon teremnek, amiken gomba nő. Két gomba van a hátán és egy a fején. A gombateheneket meg is tudjuk nyírni ollóval, 2-5 piros gombáért, ilyenkor normális tehenekké változnak. Ha megöljük őket bőrt dobnak mint a normális tehenek. Ha a tehenekre egy fatállal kattintunk akkor gombaragut kapunk.

 

 

Csirke.png

A csirkék céltalanul vándorolnak. Nem ritka, hogy vízbe esnek, és gyakori látvány, hogy pár csirke fel-le ugrál az óceánban/tavakban. Úgy látszik, a barlangok vonzzák őket, mert sokkal könnyebben közlekednek lefelé a szegélyeken, mint felfelé. A Béta fejlesztés óta ők tűnnek a leggyakoribb mobnak. A csirkék gyakran teremnek egyedül. Mint az összes többi mob, teljesen véletlenszerűen mozognak. A csirkék tojást tojnak, amit eldobhatunk, vagy felhasználhatjuk torta készítéséhez. A csirkék 5-10, átlagosan 7 percenként tojnak. A számláló akkor indul, mikor az állat megterem, és akkor áll vissza, ha tojást tojik. (9 csirkének 40 percig tart 50 tojást tojni = 7.2 perc/tojás). A Béta 1.0 patch óta a csirkék 1/8 eséllyel teremnek eldobott tojásokból.

 

 

Bat.png A Denevér az egyetlen passzív, normál világbéli mob ami tud repülni. Barlangokban, nagyobb lefedett területeken jönnek létre. Nagy hatása a játékmenetre nincsen, mert ha megöljük nem dob semmit.

Szavazás
FalusiVakáció csoport

Szeretnél egy ilyen weblapot teljesen ingyen?
Ez a weboldal a Nanoweb honlapszerkesztővel készült.
© Minden jog fenntartva.